نقد و بررسی «فقط ۵ گرم» در فرهنگسرای رسانه

مستند «فقط ۵ گرم» به کارگردانی احسان رأفتی جدیدترین محصول بخش ویدئوی دوربین.نت در فرهنگسرای رسانه نقد و بررسی می‌شود. این اثر روایت تطهیر و تدفین فوت‌شدگان کرونایی‌ است.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه مستند «فقط ۵ گرم» به کارگردانی احسان رأفتی و تهیه‌کنندگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای رسانه نقد و بررسی می‌شود. این فیلم مستند، برای اولین بار در پانزدهمین جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد و در دومین اکران در فرهنگسرای رسانه به نمایش درمی‌آید.

مستند «فقط ۵ گرم»، روایتی از روزهای ابتدایی ورود کرونا به کشور، تغسیل و تدفین اموات مبتلاشده به این ویروس در شهر تهران است. در روزهای اولیه شیوع این بیماری در کشور، موجی از ترس در بین مردم شکل گرفت و سوالاتی مطرح می‌شد که تکلیف زباله‌های بیمارستانی چه می‌شود‌ یا فوتی‌های ناشی از کرونا را چگونه دفن می‌کنند؟ کارگردان مستند «فقط ۵ گرم» با حضور در خط مقدم تصاویری منحصر به فرد از روند تغسیل و تدفین اموات کرونایی را به تصویر کشیده است.
در جلسه نقد و بررسی مستند «فقط ۵ گرم» احسان رأفتی کارگردان این مستند حضور داشته و مهدی شامحمدی مستندساز برجسته کشور و میثم رشیدی مهرآبادی به نقد و بررسی این اثر می‌پردازند. هم‌چنین جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران شهرداری، اهالی رسانه و مسئولان کشوری و لشکری در این مراسم حضور دارند.

این مراسم روز دوشنبه ۶ دی‌ماه از ساعت ۱۶ در سالن یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. حضور برای عموم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

عوامل تولید مستند «فقط ۵ گرم» عبارتند از: تصویربردار: علیرضا قربانی، احسان رافتی و محیا تابش، تصویربردار هوایی: علی شهسواری، تدوینگر: محیا تابش، مجری طرح: عطیه رحیمی فرد و مدیر تدارکات: سارا نوروزی.

.

لینک کوتاه | doorbin.net/news/6YIau

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.